A személygépjármű és elméleti oktatás mellett belecsöppentem a motorosképzésbe, majd a nagykategóriás és GKI képzésbe. Az oktatás terén is maximális odaadással, tudásommal tanítom a leendő gépjárművezetőket. A fokozatosság híve vagyok, nem pedig a gyors, felületes, elkapkodott dolgoké, és ezt az oktatásban is szem előtt tartom. A mentőzésem alatt szerzett, látott dolgokat az oktatásba is átviszem, ezzel segítve a leendő járművezetőket.
Mit tekintesz a legnagyobb kihívásnak az oktatói munka során?
A motoros oktatást, azon belül is a segédmotoros oktatást, mivel még fiatalok, nincs közlekedési tapasztalatuk, félelemérzetük, illetve csak verbálisan lehet segítséget nyújtani oktatás közben.
Iskolánkban a diákok szabadon választhatnak gyakorlati oktatót. Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok amik miatt szívesen választanak téged?
Több kategóriát oktatok már 12 éve, úgy érzem, hogy türelmes vagyok és könnyen szót értek a fiatalabb generációval is.
Van-e olyan emlékezetes, vicces oktatáshoz kapcsolódó történet amire szívesen emlékszel vissza?
Egy motoros tanuló egy alkalommal megkérdezte, hogy hátramenetben is meg kell-e csinálni a szlalomfeladatot. Rutin pályán velem történt meg, hogy beültem másik hasonló oktató autóba és néhány másodperc után eszméltem, hogy ez nem az én autóm.
Van-e valamilyen egyedi módszer amivel megnyugtatod az izguló diákokat az első vezetés előtt vagy akár a vizsga előtt?
Az esetlegesen elkövetett hibák ellenére is megdicsérem a diákot, hogy a későbbiekben ne legyen feszült a vizsga során. A kezdeti nehézségeket humorral igyekszek áthidalni.
Miért szeretsz a Koroknai Autósiskolánál oktatni?
12 év eltöltött idő után nem sok hozzáfűzni valóm lehet, de a biztos munka, jó társaság, kiegyensúlyozott légkör, nagyszerű továbbképzések. Ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy itt dolgozok/dolgozhassak.
Szerinted mi az, ami kiemeli a Koroknai Autósiskolát a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül?
Ez az egység amit felépítettünk, nem voltak még olyan negatív visszajelzések, amik az iskolát lefele építették volna. Az oktatók hozzáállása a tanulókhoz, illetve egymáshoz. Ezt csak közös erővel és toleranciával lehet ilyen szintre emelni és megtartani.
A gépjármű vezetés szeretete alapfeltétel egy ilyen hivatásnál, van-e ezen kívül valamilyen hobbid?
„Hobbim” a mentőzés, az ott megszerzett tapasztalatok és azok átvitele, alkalmazása az oktatásba nagyon fontos. Szeretek motorozni, kispályás futballozni.
Tapasztalataid szerint melyik rutinfeladat jelenti a legnagyobb kihívást a tanulóknak? Ezek gyakorlására fokozottan figyelsz-e az oktatás során?
A motorosoknál egyértelműen az egy ívű megfordulás a rutinpályán, ezzel sok időt töltünk és külön is szoktunk vele foglalkozni. Személygépkocsis tanulónál a jármű méreteinek megszokása, ami parkolás közben okoz problémákat, ezt kezdetben természetesen rutin pályán gyakorolva. Teherautósoknál maga a jármű hosszának, szélességének, magasságának megszokása ami időt és odafigyelést igényel.