Koroknai Imre
iskolavezető
Koroknai Árpád
Koroknai Árpád 2016 tavaszát követően vetette magát az oktatói munkába. Jelenleg “B”, “C”, “CE”, “T” gyakorlati oktatásban vállal szerepet. A későbbiekben a “D” (autóbusz) kategória oktatását is szeretné felvenni a palettára.
Koroknai Tibor
1992 óta rendelkezem “D” kategóriás vezetői engedéllyel és azóta nemzetközi személyszállítással foglalkoztam. Kezdetben utazási irodáknak dolgoztam, majd a családi vállalkozásban meglévő buszainkkal jártam Európa országait. Az eltelt 27 év és az összegyűlt kilométerek arra ösztönöztek, hogy a megszerzett tapasztalataimat és tudásomat átadjam tanulók részére is. A képzés során nagy hangsúlyt fektetek a praktikus módszerek és technikák oktatására, így a jövendőbeli hivatásos sofőrök a mindennapi munkájuk során is jól hasznosítható tudás birtokába juthatnak. Nemzetközi utakon szerzett rutinom segítségével törekszem a hallgatók megfelelő közlekedési kultúrájának kialakítására és ezáltal a közlekedés biztonságának javítására.
Koroknai Norbert
2019. szeptemberében végeztem el a szakoktatói képzést Nyíregyházán, október óta pedig aktívan oktatok a Koroknai Autósiskolánál. Korábban abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy dolgozhattam tehergépjárművekkel, illetve autóbuszokkal, így arra koncentrálhattam, hogy minél több átadható tudást, rutint szerezzek. Jelenleg A, B, C kategóriákat oktathatok a gyakorlatban, a jövőben ezt CE, illetve D kategóriákkal szeretném bővíteni. Türelmesnek tartom magam, bármilyen korosztállyal könnyen szót értek, ami elengedhetetlen ebben a hivatásban.
A családunkban többen is ebben a szakmában dolgoznak, így gyerekkorom óta szakoktatói pályára szerettem volna lépni, hogy minél több embert segíthessek a vezetői engedélye megszerzésében.
Arra törekszem, hogy tanulóim pozitív élményekkel, a közúti közlekedés kihívásaira felkészülve teljesíthessék a képzést.
Csige Zoltán
2002 óta dolgozom a Koroknai Autósiskolánál gépjárművezető-szakoktatóként. Munkám során mind az elméleti oktatásban, mind a gyakorlati képzésben részt veszek. A „B” kategóriás oktatás mellett, 2006 óta „C”, „C+E”, „D” kategóriában is oktatom a vezetni tanulókat. 2011 óta vezetés technikai szimulátor gyakorlati képzését is végzem. Munkámat teljes odaadással és elhivatottsággal végzem.
Mit tekintesz a legnagyobb kihívásnak az oktatói munka során?
Itt nincs két egyforma ember, nincs két egyforma helyzet. Tudni kell alkalmazkodni és azonnal reagálni. Nem egyszerű feladat épp ezért, nagy kihívás.
Iskolánkban a diákok szabadon választhatnak gyakorlati oktatót. Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok amik miatt szívesen választanak téged?
Türelem, nyugodtság – Elengedhetetlen ennél a szakmánál, hiszen mindenkor meg kell őriznünk hidegvérünket, nem lehetünk idegesek, türelmetlenek még akkor sem, ha a kormánynál ülő tanuló már x-edszer követi el ugyan azt a hibát.
Pontosság – A tanulók jelentős része iskolába járó diák vagy dolgozó ember, akik számára fontos, hogy az oktatás a megbeszélt időben kezdődjék és a megbeszélt időben fejeződjön be.
Jó kommunikációs képesség – Fontos az oktató nyugodt szakszerű és érthető beszéde és fellépése az oktatás során a vezetési ismeretek átadása érdekében.
Mind ezek mellett azonban még számos más területen kell helyt állnunk és bizonyítanunk rátermettségünket, hiszen az oktató nemcsak magára és a közlekedésben résztvevőkre figyel és gondolkodik helyettük, hanem arra is, aki a kormánynál ül.
Van-e olyan emlékezetes, vicces oktatáshoz kapcsolódó történet amire szívesen emlékszel vissza?
Igen. Az oktatás során mindig akad olyan vicces és emlékezetes dolog amire szívesen emlékszik vissza az oktató és a tanuló.
Van-e valamilyen egyedi módszer amivel megnyugtatod az izguló diákokat az első vezetés előtt vagy akár a vizsga előtt?
Ilyenkor én azzal szoktam megnyugtatni a tanulót,hogy nincs miért izgulnia hiszen a gyakorlati oktatás során teljes mértékben elsajátította az eredményes vizsgához szükséges ismereteket.
Miért szeretsz a Koroknai Autósiskolánál oktatni?
2002 óta dolgozom a Koroknai Autósiskolánál. Megtisztelő érzés és egyben komoly kihívás számomra, hogy egy ilyen nagy múltú cégnél dolgozhatom, mely jelenlegi képzési rendszerével egyedülálló az autósiskolák piacán. Szeretek itt dolgozni, mert minden nap új feladatokat és valódi kihívásokat tartogat számomra, és elmondhatóm, hogy itt valójában a hivatásomat találtam meg.
Szerinted mi az, ami kiemeli a Koroknai Autósiskolát a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül?
A magas színvonalú elméleti és gyakorlati oktatás mindazok számára, akik valamilyen formában részt kívánnak venni a közlekedésben, amihez minden tárgyi és személyi feltétel maximálisan biztosított.
A gépjármű vezetés szeretete alapfeltétel egy ilyen hivatásnál, van-e ezen kívül valamilyen hobbid?
Legújabb hobbink a feleségemmel közösen a biciklizés. Egy hosszú nap után jól eső érzés a szabadban a természetben tekerni.
Tapasztalataid szerint melyik rutinfeladat jelenti a legnagyobb kihívást a tanulóknak? Ezek gyakorlására fokozottan figyelsz-e az oktatás során?
Ez úgy gondolom teljes mértékben egyén függő. Ezért nagyon fontos, hogy az oktatás minden esetben egyénre szabottan történjen, hiszen mindenkinek vannak erősségei és gyengeségei. Természetesen azokra fokozottabban odafigyelek.
Sebők István
A személygépjármű és elméleti oktatás mellett belecsöppentem a motorosképzésbe, majd a nagykategóriás és GKI képzésbe. Az oktatás terén is maximális odaadással, tudásommal tanítom a leendő gépjárművezetőket. A fokozatosság híve vagyok, nem pedig a gyors, felületes, elkapkodott dolgoké, és ezt az oktatásban is szem előtt tartom. A mentőzésem alatt szerzett, látott dolgokat az oktatásba is átviszem, ezzel segítve a leendő járművezetőket.
Mit tekintesz a legnagyobb kihívásnak az oktatói munka során?
A motoros oktatást, azon belül is a segédmotoros oktatást, mivel még fiatalok, nincs közlekedési tapasztalatuk, félelemérzetük, illetve csak verbálisan lehet segítséget nyújtani oktatás közben.
Iskolánkban a diákok szabadon választhatnak gyakorlati oktatót. Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok amik miatt szívesen választanak téged?
Több kategóriát oktatok már 12 éve, úgy érzem, hogy türelmes vagyok és könnyen szót értek a fiatalabb generációval is.
Van-e olyan emlékezetes, vicces oktatáshoz kapcsolódó történet amire szívesen emlékszel vissza?
Egy motoros tanuló egy alkalommal megkérdezte, hogy hátramenetben is meg kell-e csinálni a szlalomfeladatot. Rutin pályán velem történt meg, hogy beültem másik hasonló oktató autóba és néhány másodperc után eszméltem, hogy ez nem az én autóm.
Van-e valamilyen egyedi módszer amivel megnyugtatod az izguló diákokat az első vezetés előtt vagy akár a vizsga előtt?
Az esetlegesen elkövetett hibák ellenére is megdicsérem a diákot, hogy a későbbiekben ne legyen feszült a vizsga során. A kezdeti nehézségeket humorral igyekszek áthidalni.
Miért szeretsz a Koroknai Autósiskolánál oktatni?
12 év eltöltött idő után nem sok hozzáfűzni valóm lehet, de a biztos munka, jó társaság, kiegyensúlyozott légkör, nagyszerű továbbképzések. Ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy itt dolgozok/dolgozhassak.
Szerinted mi az, ami kiemeli a Koroknai Autósiskolát a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül?
Ez az egység amit felépítettünk, nem voltak még olyan negatív visszajelzések, amik az iskolát lefele építették volna. Az oktatók hozzáállása a tanulókhoz, illetve egymáshoz. Ezt csak közös erővel és toleranciával lehet ilyen szintre emelni és megtartani.
A gépjármű vezetés szeretete alapfeltétel egy ilyen hivatásnál, van-e ezen kívül valamilyen hobbid?
“Hobbim” a mentőzés, az ott megszerzett tapasztalatok és azok átvitele, alkalmazása az oktatásba nagyon fontos. Szeretek motorozni, kispályás futballozni.
Tapasztalataid szerint melyik rutinfeladat jelenti a legnagyobb kihívást a tanulóknak? Ezek gyakorlására fokozottan figyelsz-e az oktatás során?
A motorosoknál egyértelműen az egy ívű megfordulás a rutinpályán, ezzel sok időt töltünk és külön is szoktunk vele foglalkozni. Személygépkocsis tanulónál a jármű méreteinek megszokása, ami parkolás közben okoz problémákat, ezt kezdetben természetesen rutin pályán gyakorolva. Teherautósoknál maga a jármű hosszának, szélességének, magasságának megszokása ami időt és odafigyelést igényel.
Tóth Árpád
1982-ben végeztem a mezőtúri főiskolán Mezőgazdasági-gépész üzemmérnökként. 1989 óta elméleti és gyakorlati szakoktatói, valamint 1999 óta iskolavezetői végzetséggel is rendelkezem. Több éve dolgozom a Koroknai Autósiskolában, ahol elméleti oktatást minden kategóriában, gyakorlati oktatást csak „B” kategóriában végzek.
Mit tekintesz a legnagyobb kihívásnak az oktatói munka során?
A tanárnőket, óvónőket.
Iskolánkban a diákok szabadon választhatnak gyakorlati oktatót. Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok amik miatt szívesen választanak téged?
Az oktató egyénisége, viselkedése, gépkocsija.
Van-e olyan emlékezetes, vicces oktatáshoz kapcsolódó történet amire szívesen emlékszel vissza?
17 éves lányka mondta:
– Még el sem kezdtem élvezni és máris vége?
– Igen drága, csak 50 perc egy óra.
Van-e valamilyen egyedi módszer amivel megnyugtatod az izguló diákokat az első vezetés előtt vagy akár a vizsga előtt?
Ne izguljon, ez az oktató feladata.
Az autókba szerelt, Magyarországon még ritkaságnak számító oktaméter mennyiben járul hozzá a tanulókkal való korrekt anyagi elszámoláshoz?
Nagyban hozzájárul!
Miért szeretsz a Koroknai Autósiskolánál oktatni?
Összetett kérdés: munkatársak, jó hangulat.
Szerinted mi az, ami kiemeli a Koroknai Autósiskolát a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül?
Az oktatók, a szolgáltatás, az ügyfélszolgálat- egyszóval minden.
A gépjármű vezetés szeretete alapfeltétel egy ilyen hivatásnál, van-e ezen kívül valamilyen hobbid?
Túrázás, Tisza-tavi túra
Tapasztalataid szerint melyik rutinfeladat jelenti a legnagyobb kihívást a tanulóknak? Ezek gyakorlására fokozottan figyelsz-e az oktatás során?
A hátramenet, erre kiemelt figyelmet is fordítunk.
Nagy Lajos
Nagy Lajos Márton vagyok, 62 éves. 1976 óta van gyakorlati oktatói bizonyítványom. A Koroknai Autósiskolánál 2015 júliusától dolgozom gyakorlati oktatóként. Jelenleg tanulóim nagy része a “B”, illetve “C”,”C+E” és “D” kategóriából kerül ki. Pályafutásom során sok hasznos tapasztalatot szereztem az árufuvarozás és személyszállítás területén is, amit az oktatás során igyekszem átadni tanítványaimnak is.
Magyar Sándor
Magyar Sándor szakoktató több mint 5 éve csapatunk tagja. Szakoktatói hivatását 2004 óta végzi. Tanulóit nagyrészt “B” és “C” kategóriás hallgatók teszik ki.
Katona Richárd
“Nagykategóriás” tanulóink gyakorlati felkészítését Katona Richárd 2017 óta végzi autósiskolánknál. Emellett motoros oktatói, illetve instruktori feladatokat lát el.
Katona László
Katona László több éves oktatói tapasztalattal fogadja a “nagykategóriás” sofőrjelölteket.
Dr. Nagy Imre
2017-ben kerültem kapcsolatba a Koroknai Autósiskolával, ahol nagyszerű, magasan képzett szakoktatókat ismertem meg. A gépjármű vezető képzést professzionális szinten művelő szakoktatók olyan hatást gyakoroltak rám, hogy elhatároztam, ennek a csapatnak akarok a tagja lenni. 2019-ben hosszú, kemény kiképzést követően gépjármű szakoktatói oklevelet szereztem „A” „B” „C” kategóriákból és engedélyt „közlekedési ismeretek”, „műszaki ismeretek” oktatására. Az oktatást másodállásban végzem, főállásom gyakorlása során is sokat foglalkozom a közlekedésre neveléssel.
Mit tekintesz a legnagyobb kihívásnak az oktatói munka során?
A járművezetőt úgy megtanítani a közlekedés szabályaira, technikájára, hogy annak eredményes vizsgáját követő búcsúztatásakor nyugodt lelkiismerettel kívánhassak neki balesetmentes közlekedést.
Iskolánkban a diákok szabadon választhatnak gyakorlati oktatót. Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok amik miatt szívesen választanak téged?
Nyugalom, higgadtság, őszinteség, becsületesség, kitartás.
Van-e olyan emlékezetes, vicces oktatáshoz kapcsolódó történet amire szívesen emlékszel vissza?
Rövid, eddigi pályafutásom alatt számtalan meghökkentő esetet éltem meg, többek között, amikor a tanulónak feltett kérdésemre: Milyen táblát hagytunk el? A tanuló visszakérdezett: Elhagytuk a táblát? Visszamenjünk érte? J
Van-e valamilyen egyedi módszer amivel megnyugtatod az izguló diákokat az első vezetés előtt vagy akár a vizsga előtt?
A nyugalomra hívom fel a figyelmüket, hiszen az oktatás alatt ők csak tudást nyerhetnek, a biztonságot én garantálom számukra. Ehhez természetesen minden esetben számítok a közreműködésükre.
Miért szeretsz a Koroknai Autósiskolánál oktatni?
Kiváló munkahelyi légkör, korrekt, segítőkész vezető és munkatársak.
Szerinted mi az, ami kiemeli a Koroknai Autósiskolát a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül?
A sokrétűség, megbízhatóság, segítőkészség. Széles spektrumú járműpark, kiválóan képzett szakemberek. A szolgáltató jelleg, amely a tanulók érdekét szolgálja.
A gépjármű vezetés szeretete alapfeltétel egy ilyen hivatásnál, van-e ezen kívül valamilyen hobbid?
Igen, alapfeltétel az, hogy amit csinálsz, az a hobbid is legyen. A szabadidőmet a tanulóimra áldozom és ezáltal érzem jól magam. Természetesen szeretek focizni, a családommal kirándulni, horgászni, kertészkedni.
Tapasztalataid szerint melyik rutinfeladat jelenti a legnagyobb kihívást a tanulóknak? Ezek gyakorlására fokozottan figyelsz-e az oktatás során?
A tanulónak csak addig kihívás a feladat végrehajtása, amíg azt meg nem tanítjuk vele.
Nagy István
Nagy István szakoktató 2020-ban csatlakozott oktatóink sorához, a motoros képzésünket erősíti. Több éves szakmai múlttal a háta mögött segít felkészíteni a jövő motorosait a közúti közlekedésre.
Tarr Sándor
Tarr Sándor fő profilja a szaktanfolyami tanulóink képzése, oktatása. Kategóriás tanfolyamainkon a KRESZ oktatás során találkozhatnak vele a hallgatók. Munkáját szenvedéllyel végzi, több éves szakmai kapcsolatot követően, immár 4 éve oszlopos tagja oktatói gárdánknak.
Vezendiné Gulyás Ágnes
Szakoktató
Vezendi András
2010-ben csatlakoztam a Koroknai Autósiskola csapatához. Azóta „B” kategóriás elméleti és gyakorlati képzésen találkozhatnak velem a tanulók. Elvem, hogy megszerettessem a vezetést tanulóimmal, és a felkészítés során alapos képzésben részesüljenek. Ehhez szükséges a jó hangulatú órák kialakítása, amelyhez szükséges az oktató és a tanuló közötti bizalom kialakítása.
Mit tekintesz a legnagyobb kihívásnak az oktatói munka során?
Azt tekintem a legnagyobb kihívásnak, ha egy tanuló „családi kényszer” hatására jön vezetői engedélyt szerezni és nekem sikerül megtanítani valamint a gyakorlati vizsga után köszönetet kapok és egy mondatot: „Megszerettem a vezetést!”
Iskolánkban a diákok szabadon választhatnak gyakorlati oktatót. Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok amik miatt szívesen választanak téged?
Az oktatás során a beszélgetésekből az derül ki, hogy a határozottság és a következetesség miatt választanak engem.
Van-e olyan emlékezetes, vicces oktatáshoz kapcsolódó történet amire szívesen emlékszel vissza?
A tanulóval balra, előre párhuzamos várakozás végrehajtását gyakoroltuk. Többszöri próbálkozás után sem voltunk elég magabiztosak és egy kérdésem után: „Biztos szabályosan állunk az úttest széléhez viszonyítva?”, a tanuló kitekintett a bal oldali ablakon. A baj csak az volt, hogy az ablak fel volt húzva és szegény jól belefejelt az üvegbe.
Van-e valamilyen egyedi módszer amivel megnyugtatod az izguló diákokat az első vezetés előtt vagy akár a vizsga előtt?
Ha látom, hogy nagyon izgul az autóban ülve – hiába próbálom nyugtatni, beszéltetni -, akkor kiszállunk, hogy bezártság okozta izgalom (félelem az autótól, vizsgától) törlődjön és egy fajta szabad térben oldódjon és hagyom arról beszélni ami témát Ő hoz fel.
Az autókba szerelt, Magyarországon még ritkaságnak számító oktaméter mennyiben járul hozzá a tanulókkal való korrekt anyagi elszámoláshoz?
Az oktaméter megbízhatóan jelzi, rögzíti az oktatás során a vezetési időt, felhasznált és felhasználható pénzösszeget. A tanuló részéről nincs panaszra ok, mivel saját szemével látja mennyit mentünk (idő-távolság) az oktatás során és bizalommal írja alá a vezetési kartont.
Miért szeretsz a Koroknai Autósiskolánál oktatni?
A Koroknai Autósiskolánál baráti légkör uralkodik. Koroknai Imre Iskolavezető munkatársként kezeli az ott dolgozókat. Büszkének kell lennie aki itt oktathat!
Szerinted mi az, ami kiemeli a Koroknai Autósiskolát a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül?
A profizmus amivel az Autósiskola vezetése irányítja céget. Kreatívan, előre látóan tervez a mai kor igényeit is megtalálva (pl. megfelelő helyen-időben reklámozás). Mint tudjuk a reklám nem költség hanem befektetés.
A gépjármű vezetés szeretete alapfeltétel egy ilyen hivatásnál, van-e ezen kívül valamilyen hobbid?
Talán mindenki egyetért vele, hogy az oktatás rengeteg energiát felemésztő foglalkozás. Ezért én nyugodt pihenéssel töltődöm: zene, film, kerti party.
Tapasztalataid szerint melyik rutinfeladat jelenti a legnagyobb kihívást a tanulóknak? Ezek gyakorlására fokozottan figyelsz-e az oktatás során?
A tanulók nagyon különbözőek. Összességében talán a várakozások végrehajtásának megtanulása a legnehezebb nekik. Az egyik tanuló hamar megtanulja a másik “vért izzad” mire sikerül neki. Sokszor nem is a technikai része a legnehezebb számukra hanem, hogy egyáltalán bemerjen állni két drága autó közzé.