Minisztériumközi egyeztetési fázisban van egy komplex KRESZ módosító csomag, ami többek között elektromos rollerekkel kapcsolatos kérdéseket is megoldana.
A legutolsó hivatalos állásfoglalás szerint, az e-roller segédmotoros kerékpárnak felel meg. Ami különböző problémákat vet fel: a segédmotoros kerékpár nem közlekedhet kerékpárúton, vezetéséhez jogosítvány kell, bukósisakot kell rajta viselni, indexszel, féklámpával kell felszerelni. Ezeknek a feltételeknek csak nagyon kevés roller/rolleres felel meg. Azért vált kiemelkedően fontossá a kérdés, mert az utóbbi időszakban jelentősen megnőtt ezeknek a közlekedési eszközöknek a száma, a jövőben pedig további gyarapodás várható.
Kunhalmi Zoltán közlekedési szakértő, a KRESZ-módosítási javaslat egyik kidolgozójának nyilatkozata alapján a javaslatban három definíciója van az e-rollernek:
- motoros roller az ami legalább kétkerekű, egy tengelyén kormányozott, a rajta utazó egy személyt állva szállítani képes, legfeljebb 4 kW teljesítményű motorral meghajtott jármű
- ezen belül kis teljesítményű motoros roller az a motoros roller, amit legfeljebb 350 W teljesítményű motor hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes
- nagy teljesítményű motoros roller pedig minden olyan motoros roller, ami nem kis teljesítményű motoros roller.
A kis teljesítményű motoros rollerre a kerékpáros közlekedés szabályai vonatkoznának, néhány eltéréssel (pl.: rolleren utast szállítani nem lehetne, alkalmazható legnagyobb sebessége egységesen 25 km/óra lenne). A nagy teljesítményű motoros roller a segédmotoros kerékpárra vonatkozó szabályokat örökölné, de ezen sem lehetne utast szállítani, és ennek vezetését a 16. életév betöltéséhez kötnék.