Vezendi András

2010-ben csatlakoztam a Koroknai Autósiskola csapatához. Azóta „B” kategóriás elméleti és gyakorlati képzésen találkozhatnak velem a tanulók. Elvem, hogy megszerettessem a vezetést tanulóimmal, és a felkészítés során alapos képzésben részesüljenek. Ehhez szükséges a jó hangulatú órák kialakítása, amelyhez szükséges az oktató és a tanuló közötti bizalom kialakítása.

Mit tekintesz a legnagyobb kihívásnak az oktatói munka során?
Azt tekintem a legnagyobb kihívásnak, ha egy tanuló „családi kényszer” hatására jön vezetői engedélyt szerezni és nekem sikerül megtanítani valamint a gyakorlati vizsga után köszönetet kapok és egy mondatot: „Megszerettem a vezetést!”

Iskolánkban a diákok szabadon választhatnak gyakorlati oktatót. Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok  amik miatt szívesen választanak téged?
Az oktatás során a beszélgetésekből az derül ki, hogy a határozottság és a következetesség miatt választanak engem.

Van-e olyan emlékezetes, vicces oktatáshoz kapcsolódó történet amire szívesen emlékszel vissza?
A tanulóval balra, előre párhuzamos várakozás végrehajtását gyakoroltuk. Többszöri próbálkozás után sem voltunk elég magabiztosak és egy kérdésem után: „Biztos szabályosan állunk az úttest széléhez viszonyítva?”, a tanuló kitekintett a bal oldali ablakon. A baj csak az volt, hogy az ablak fel volt húzva és szegény jól belefejelt az üvegbe.

Van-e valamilyen egyedi módszer amivel megnyugtatod az izguló diákokat az első vezetés előtt vagy akár a vizsga előtt?
Ha látom, hogy nagyon izgul az autóban ülve – hiába próbálom nyugtatni, beszéltetni -, akkor kiszállunk, hogy bezártság okozta izgalom (félelem az autótól, vizsgától) törlődjön és egy fajta szabad térben oldódjon és hagyom arról beszélni ami témát Ő hoz fel.

Az autókba szerelt, Magyarországon még ritkaságnak számító oktaméter mennyiben járul hozzá a tanulókkal való korrekt anyagi elszámoláshoz?
Az oktaméter megbízhatóan jelzi, rögzíti az oktatás során a vezetési időt, felhasznált és felhasználható pénzösszeget. A tanuló részéről nincs panaszra ok, mivel saját szemével látja mennyit mentünk (idő-távolság) az oktatás során és bizalommal írja alá a vezetési kartont.

Miért szeretsz a Koroknai Autósiskolánál oktatni?
A Koroknai Autósiskolánál baráti légkör uralkodik. Koroknai Imre Iskolavezető munkatársként kezeli az ott dolgozókat. Büszkének kell lennie aki itt oktathat!

Szerinted mi az, ami kiemeli a Koroknai Autósiskolát a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül?
A profizmus amivel az Autósiskola vezetése irányítja céget. Kreatívan, előre látóan tervez a mai kor igényeit is megtalálva (pl. megfelelő helyen-időben reklámozás). Mint tudjuk a reklám nem költség hanem befektetés.

A gépjármű vezetés szeretete alapfeltétel egy ilyen hivatásnál, van-e ezen kívül valamilyen hobbid?
Talán mindenki egyetért vele, hogy az oktatás rengeteg energiát felemésztő foglalkozás. Ezért én nyugodt pihenéssel töltődöm: zene, film, kerti party.

Tapasztalataid szerint melyik rutinfeladat jelenti a legnagyobb kihívást a tanulóknak? Ezek gyakorlására fokozottan figyelsz-e az oktatás során?
A tanulók nagyon különbözőek. Összességében talán a várakozások végrehajtásának megtanulása a legnehezebb nekik. Az egyik tanuló hamar megtanulja a másik „vért izzad” mire sikerül neki. Sokszor nem is a technikai része a legnehezebb számukra hanem, hogy egyáltalán bemerjen állni két drága autó közzé.

x Széchenyi2020