Hajdu Kristóf szakoktató véleményét kértük ki, szerinte mi a 3 legnagyobb kihívás a járművezető képzés során.
1. „Közlekedési látás” kialakulása
Talán az a legnehezebb, hogy minél hamarabb kialakuljon a diákok közlekedési látása. Az elméleti oktatástól kezdődően az a feladat, hogy a lehető legrészletesebben megismerjék és elsajátíthassák a szabályrendszert, annak érdekében, hogy a gyakorlati oktatás során a valóságban is felismerjék, alkalmazzák azt és ezáltal hamarabb legyenek szabályosan közlekedők. Nem szabad elsiklani egy adott forgalmi szituáció felett annyival, hogy: „Azért nem szabad itt megfordulni, mert az oktató azt mondta!”. Amint kialakul ez a közlekedési látás, sokkal biztonságosabban és sokkal precízebben fognak tudni vezetni. Mi oktatók úgy tudunk ezen segíteni, hogy a lehető legrészletesebben átadjuk az ismeretanyagot és minden gyakran ellenőrizzük azt változatos és -emberi határokon belül- nehéz feladatokkal.
2. Az a vélt -és NEM VALÓS- „leégés” mások előtt
A diákok sok esetben azért feszülnek be, mert attól tartanak, mi lesz ha mások meglátják azt, hogy hibáztak. Valójában a vezetés egy tanulható készség, amiből egyenesen következik – senki sem ezzel születik. Ha egy dolgot pedig tanulni kell, akkor a tanulás folyamata hibákkal lesz tűzdelve. A gyakorlati oktatás során a hibák nem „leégés” tárgyát képezik, hanem szükséges részeik a tanulásnak.
3. A vizsgadrukk
Szinte minden egyes alkalommal szembesülünk a diákokban kialakuló vizsgadrukkal. Bármennyire is szeretnénk ezt elkerülni, bármit is teszünk ellene, a kialakult stresszt sajnos nem tudjuk hatástalanítani. Egy kis mértékű izgalom természetes és szinte elvárható, a gond az, ha olyan mértékben uralkodik el a diákon, ami jelentősen befolyásolja -rontja- a vizsga kimenetelét. Mi oktatók azon vagyunk, hogy egy olyan stabil tudásra tegyenek szert a diákok, hogy a vizsgán kialakuló drukk csak annyira ronthasson a vizsgán, ami még azzal együtt is pozitívan értékelhető.
Érdekességekért, friss hírekért kövess minket facebookon és instagramon is!