Csige Zoltán

2002 óta dolgozom a Koroknai Autósiskolánál gépjárművezető-szakoktatóként. Munkám során mind az elméleti oktatásban, mind a gyakorlati képzésben részt veszek. A „B” kategóriás oktatás mellett, 2006 óta „C”, „C+E”, „D” kategóriában is oktatom a vezetni tanulókat. 2011 óta vezetés technikai szimulátor gyakorlati képzését is végzem. Munkámat teljes odaadással és elhivatottsággal végzem.

Mit tekintesz a legnagyobb kihívásnak az oktatói munka során?
Itt nincs két egyforma ember, nincs két egyforma helyzet. Tudni kell alkalmazkodni és azonnal reagálni. Nem egyszerű feladat épp ezért, nagy kihívás.

Iskolánkban a diákok szabadon választhatnak gyakorlati oktatót. Mit gondolsz, mik azok a tulajdonságok amik miatt szívesen választanak téged?
Türelem, nyugodtság – Elengedhetetlen ennél a szakmánál, hiszen mindenkor meg kell őriznünk hidegvérünket, nem lehetünk idegesek, türelmetlenek még akkor sem, ha a kormánynál ülő tanuló már x-edszer követi el ugyan azt a hibát.
Pontosság – A tanulók jelentős része iskolába járó diák vagy dolgozó ember, akik számára fontos, hogy az oktatás a megbeszélt időben kezdődjék és a megbeszélt időben fejeződjön be.
Jó kommunikációs képesség – Fontos az oktató nyugodt szakszerű és érthető beszéde és fellépése az oktatás során a vezetési ismeretek átadása érdekében.
Mind ezek mellett azonban még számos más területen kell helyt állnunk és bizonyítanunk rátermettségünket, hiszen az oktató nemcsak magára és a közlekedésben résztvevőkre figyel és gondolkodik helyettük, hanem arra is, aki a kormánynál ül.

Van-e olyan emlékezetes, vicces oktatáshoz kapcsolódó történet amire szívesen emlékszel vissza?
Igen. Az oktatás során mindig akad olyan vicces és emlékezetes dolog amire szívesen emlékszik vissza az oktató és a tanuló.

Van-e valamilyen egyedi módszer amivel megnyugtatod az izguló diákokat az első vezetés előtt vagy akár a vizsga előtt?
Ilyenkor én azzal szoktam megnyugtatni a tanulót,hogy nincs miért izgulnia hiszen a gyakorlati oktatás során teljes mértékben elsajátította az eredményes vizsgához szükséges ismereteket.

Az autókba szerelt, Magyarországon még ritkaságnak számító oktaméter mennyiben járul hozzá a tanulókkal való korrekt anyagi elszámoláshoz?
Ez egy komplex GPS alapú online rendszer, melyhez nemcsak az oktató, hanem a tanuló is hozzáférhet, aki számára így pontosan dokumentálható a gyakorlati oktatás minden mozzanata és természetesen nyomon követheti egyenlegét is. Az oktaméter segítségével visszanézhető, hogy a vezetés során milyen útvonalon haladt a tanuló, mennyi kilométert tett meg.

Miért szeretsz a Koroknai Autósiskolánál oktatni?
2002 óta dolgozom a Koroknai Autósiskolánál. Megtisztelő érzés és egyben komoly kihívás számomra, hogy egy ilyen nagy múltú cégnél dolgozhatom, mely jelenlegi képzési rendszerével egyedülálló az autósiskolák piacán. Szeretek itt dolgozni, mert minden nap új feladatokat és valódi kihívásokat tartogat számomra, és elmondhatóm, hogy itt valójában a hivatásomat találtam meg.

Szerinted mi az, ami kiemeli a Koroknai Autósiskolát a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozások közül?
A magas színvonalú elméleti és gyakorlati oktatás mindazok számára, akik valamilyen formában részt kívánnak venni a közlekedésben, amihez minden tárgyi és személyi feltétel maximálisan biztosított.

A gépjármű vezetés szeretete alapfeltétel egy ilyen hivatásnál, van-e ezen kívül valamilyen hobbid?
Legújabb hobbink a feleségemmel közösen a biciklizés. Egy hosszú nap után jól eső érzés a szabadban a természetben tekerni.

Tapasztalataid szerint melyik rutinfeladat jelenti a legnagyobb kihívást a tanulóknak? Ezek gyakorlására fokozottan figyelsz-e az oktatás során?
Ez úgy gondolom teljes mértékben egyén függő. Ezért nagyon fontos, hogy az oktatás minden esetben egyénre szabottan történjen, hiszen mindenkinek vannak erősségei és gyengeségei. Természetesen azokra fokozottabban odafigyelek.